LIVE: bemutatkoznak az IAB projektpályázat döntősei

Megosztás

Nyolc pályázat érkezett nagy örömünkre az első projektpályázatunkra. Ezek közül hat mutatkozik be prezentációval. Végigkövetjük az eseményeket, maradjatok velünk!

Kisorsoltuk a pályázatok prezentációs sorrendjét. Hamarosan kezdünk!

1.Project Agora/Programmatic esettanulmány-tár (prezentál: Szabó Ákos)

Hasonló esettanulmány-tárat az IAB Europe már létrehozott, ennek mintájára alakíthatna ki a hazai szakma egy magyar változatot az Iab.hu oldalon. Esettanulmányokat az IAB tagjai javasolhatnának, ezeket a Programmatic munkacsoport validálná előre lefektetett szakmai szempontok alapján. 2017 márciusáig 10 esettanulmány a cél, tartalmakat kiadóktól, piacterektől, ügynökségektől és egyéb szolgáltatóktól egyaránt várnának. A tartalmat jó csalinak tartanák a tagtoborzás szempontjából is, és több látogatót vonzhatna az IAB Hungary oldalára. Később lehetne e köré eseményt kerekíteni vagy versenyt kiírni. Sőt, más területekre (pl. mobil, viewability) is ki lehetne terjeszteni az esettanulmány-tárat.

2.HOPPex/IAB programmatic kisokos mobilapplikáció (prezentál: Oláh Imre)

A programmatic szegmens izgalmas és gyorsan bővül, ám nagyon kevés igazán hasznos tudásanyag áll a szakmabeliek rendelkezésére. A mobilalkalmazás formájában megvalósítandó kisokos célja, hogy a szegmensbe belépő fiatal szakemberek képzettebbek legyenek, könnyebben tudjanak hasznos tudáshoz jutni, és így a piac is jobban fejlődjön. Az alapot az IAB Beginners’ Guide jelentené, ezt alakítanák a hazai viszonyokhoz és igényekhez úgy, hogy mind a vásárlói, mind az eladói oldalnak érdekes legyen. A tervek szerint 2017 elején indulna az applikáció, amelybe más tartalmakat, pl. a Project Agora által javasolt esettanulmány-tárat is be lehetne építeni.

3.CEMP/IAB Digitális Szótár (prezentál: Nagy József)

A CEMP által benyújtott projekt arra a sok-sok kütyüre építene, amelyek a zsebeinkben lapulnak. A Digitális Szótár mobilon lenne elérhető, és játékosan segítené a digitális piacot érintő tájékozódást, tanulást. Nemcsak a közoktatásban vehetnék hasznát a felhasználók, hanem a szakmabeliek is költséghatékonyan fejleszthetnék magukat a Digitális Szótár segítségével. Részt lehetne venni különböző játékokban, és versengeni is lehetne. A megoldás a PENGE nevű kvízjátékra épülne, azon belül hoznának létre egy zárt csoportot szakmai tematikával.

4.MEC/Fantasy Brand League (prezentál: Beliczki Róbert/MEC)

A Fantasy Brand League egy üzleti játék, amelyben a játékosok két hét alatt a lehető legértékesebb képzeletbeli márka felépítésére törekednének. Kampányt lehetne indítani a termék népszerűsítésére, és a befolyt sales bevételekből újabb összegeket lehetne visszaforgatni a kommunikációba. A játékot a diákok mellett elsősorban az ügyféloldalnak, másodsorban pedig a digitális piacon dolgozó szakmabelieknek szánják a pályázók. Az MEC Wavemaker mellett a Possible, a GroupM és a CMG vennének részt a megvalósításban, amelyhez az IAB mellett egyéb érdeklődőktől is várnak támogatást.

5.Onlinemarketing.hu Kft./Céges szolgáltatás-tár

A szolgáltatás-tár tulajdonképpen egy katalógus lenne, amely arra a kérdésre adna választ (kiemelten a kkv-k számára), hogy melyik IAB taghoz fordulhatok, ha valamilyen üzleti problémám van, szolgáltatóra van szükségem valamely digitálismarketing-területről. A cégek feltölthetnék az adataikat, ez a célok szerint nemcsak számukra, hanem az e vállalkozások összességét képviselő IAB számára is nagyobb láthatóságot biztosítana. Idővel bizonyos szolgáltatások fizetőssé válnánk (pl. kiemelt megjelenés).

6.Onlinemarketing.hu Kft./Online videoiskola kkv-k számára

A kkv-k vezetőinek, marketinges döntéshozóinak más típusú tudásra van szükségük, mint azoknak a szakembereknek, akik nagyobb cégeknél dolgoznak. Gyakran alaptudások hiányoznak, vagy ha ezek megvannak, akkor gondot jelent olyan önfejlesztésre alkalmas anyagokat találni, amelyek minőségiek és kifejezetten a kkv-kat célozzák meg. A tanulásnak is egyre fontosabb eszköze a videó, így kézenfekvő megoldásnak tűnik, hogy az IAB indítson egy YouTube-csatornát, a kkv-k igényeire fókuszáló tematikával. A képzések formátuma előadás vagy beszélgetés lenne.

Vége a prezentációknak, Barnóth Zoltán, az IAB elnöke mond néhány szót. Elégedett a pályázatok színvonalával, és pozitívnak gondolja, hogy a projektötletek az IAB két kiemelt feladatára fókuszáltak: az edukációra és a szolgáltató szervezet kialakítására.

Most 15 perc szünet, összeül az elnökség.

Máth András, a pályázat ötletgazdája és lebonyolítója ismerteti az eredményeket: a hatból három pályázatot részesítenek pénzjutalomban, a másik hárommal pedig szintén folytatni akarják a közös gondolkodást.

A legtöbb szavazatot az Onlinemarketing.hu Kft. Céges szolgáltatás-tára nyerte, amelyre az IAB 500 000 forintot ad. Bizonyos elemeket nem valósítanak meg, de az ötlet nagyon tetszett az elnökségnek.

A második helyen a Project Agora Programmatic esettanulmány-tára végzett, erre az IAB 300 000 forintot biztosít. 10 helyett ugyanakkor 20 esettanulmányt várnak és nem kizárólag programmatic témában.

A harmadik helyre a CEMP IAB Digitális Szótára futott be, erre az IAB 200 000 forintot szán. Az elvárás ugyanakkor az lenne, hogy ne legyen zárt a játék, és a pénzt nem fejlesztésre, hanem tartalomfejlesztésre adják.

A másik három projektet is nagyon értékesnek találták a zsűritagok, ezeken a tervek szerint tovább dolgoznak a pályázókkal, bizonyos kritikus pontokat, valamint a finanszírozást átgondolva.

Gratulálunk mindenkinek!:)