Se veled, se nélküled – A Natív munkacsoport bemutatkozik

Megosztás

Akik szeretik, nem igazán engedik, hogy önmaga legyen. Akik meg nem szeretik, azok vagy nem ismerik, vagy nem hisznek a valódi énjében“- mondja Pusztay András, a Natív munkacsoport vezetője, akivel a Digitalhungary.hu is interjút készített nemrégiben.

Natív piac: nagy érdeklődés, sok értelmezés

Furcsa évődés indult a natív megoldások megjelenésével az online piacon, az IAB pedig Ihász Ingrid elnökségi tag felügyelete mellett szakembereket küld a helyzet kezelésére. A 2016 szeptemberében felálló natív hirdetési csapatot a munkacsoport vezetője, Pusztay András mutatja be.

pa300x300

A natív hirdetés, mint megoldás ma már szinte minden üzleti tárgyaláson elhangzik, ahol kiadóvállalat, ügynökség és hirdető találkozik.  A natív hirdetések hazai intuitív jellegű bevezetéséből fakad, hogy a piaci szereplők egyelőre mind máshogy gondolnak rá, máshogy definiálják a terméket, saját szerepüket és kompetenciáikat vele kapcsolatban, és más szempontok alapján értékelik a natív kampányok eredményességét is, véli a munkacsoport vezetője.

Egyszerre egy kiadóvállalat és egy ügynökség (CEMP Brand&Content) vezetőjeként még találkoznom sem kell ügyfelekkel, hogy azonnal érdekkonfliktusba kerüljek saját magammal, vagy a szerepköreim egymással. Vajon a natív hirdetések nélkül túlélhet-e egy kiadóvállalat középtávon? Vajon a natív hirdetés nem okoz-e hitelességi problémákat egy hírportálnak és ezzel beláthatatlan üzleti károkat akár rövid távon is? Ki felel a natív tartalomért, annak minőségéért, eredményességéért , utóbbit miben mérjük? Tucatnyi kérdés vetődik fel“, teszi hozzá.

A munkacsoport céljai

A Natív munkacsoport egy nagyjából 7-8 fős csapattal vág neki annak a feladatnak, hogy az elmúlt és mindenekelőtt a következő évek legnépszerűbb content marketing eszközével kapcsolatos kutatásokat, elemzéseket és edukációs folyamatokat előkészítse, lebonyolítsa és kiértékelje a szakma összes oldalának bevonásával a szakma összes szereplője számára.

Közös munkánk eredménye egy elméleti és gyakorlati szempontok alapján megfogalmazott átfogó szakmai anyag lesz a natív hirdetési megoldásokban érintett piaci szereplőknek, amelyben ajánlásokat fogalmazunk meg a különböző szinteken dolgozó munkatársaik számára is. Definiáljuk majd magát a natív hirdetést, bemutatjuk a megjelenési formáit, a stakeholderek szerepét és hatásköreit, és a hirdetési megoldással kapcsolatos jelölési és mérési irányokat“, mondja a tervekről Pusztay András.

A munkacsoport tagjai

A Natív munkacsoportban a hirdetői oldalt Kovács Krisztina, a Telekom szenior stratégája képviseli, ügynökségi oldalról Szalai Balázs, az MEC/Wavemaker Head of Contentje és Rényi Balázs, az Isobar Head of Socialje vesz részt a munkában, míg a kiadóvállalatok sales house-aiból György Éva a CEMP Sales House account managere, a Central Médiacsoporttól Éder Zsuzsanna digitális értékesítési-és projektmenedzser, a 444-et kiadó Magyar Jeti Zrt-től pedig Kálmán Tamás értékesítési vezető csatlakozik a csapathoz.

A munkacsoportot én irányítom majd. Civilben az Index.hu Zrt. vezetője, a Totalcar.hu Kft. És a Dívány.hu Kft. ügyvezető igazgatója vagyok. Ezen feladataim mellett vezetem a CEMP Brand&Content egységét, amely az Index lapcsoport számára szállítja 2 éve a natív megoldásokat. Brand&Content csapatom képviseli a kiadóvállalatot a hirdetőkkel, médiaügynökségekkel és a CEMP Sales House-zal végzett minden natív természetű munka során“, mutatja be magát a munkacsoport vezetője.

A Pusztay Andrással készült friss interjú a Digitalhungary.hu-n olvasható.