2.0, avagy fejleszd magad! – Az Oktatási munkacsoport bemutatkozik

Megosztás

Folytatódik az IAB munkacsoportjairól szóló sorozatunk, ezúttal Bognár Vera és az Oktatási munkacsoport mutatkozik be. A szakemberrel a a Digitalhungary.hu közölt interjút, ha pedig a munkacsoport tagjai, vezetője és a tervek érdekelnek, olvass tovább.

“A digitális média jelentősége erőteljesen nőtt az elmúlt években, és miközben egyre többen foglalkoznak ezzel a területtel, a piac bőven elbírna még több szakembert. Aki azonban ilyen irányú képzést/továbbképzést szeretne kapni, azzal szembesül, hogy a magyar piacon jelenleg nincs olyan egységes szempontrendszer, amely független értékelést tudna adni az egyes elérhető képzések minőségéről és hasznosságáról, ezért az oktatást/továbbképzést keresők leginkább a szakmai vagy ismeretségi környezetük ajánlásaira támaszkodnak.

Az IAB ezért az elmúlt években már elkezdte az alapozó oktatást (Digitális Mesterkurzus – DMK), illetve a a digitális területek tematikus bemutatását (Email, Html5 workshopok), amit a jövőben folytatni és kiterjeszteni tervez” – mondja Bognár Vera, az IAB Oktatási munkacsoportjának vezetője.

vera_bognar

Vera 2015 januárja óta az Oktatási munkacsoport vezetője. E szerepvállalása nem előzmények nélküli, hiszen évek óta aktívan részt vesz a MAKSZ és az IAB által indított képzések szervezésében.

Ami a napi munkát illeti, 2015 őszétől a MediaCom Magyarország Client Service Managere, ahova még 2012 áprilisában igazolt, mint digitális vezető, s többek között egy új terület, a Media Beyond Advertising szolgáltatás bevezetéséért felelt. Előtte 2007-től az OMD munkatársa volt, ahol 2011 májusától mobile media strategist pozíciót töltött be. Még korábban a Mediaedge:CIA (ma MEC) szakembereként tevékenykedett, ahova a TeleMedia Interaktív Szolgáltatásoknál eltöltött nyolc év után érkezett.

Az Oktatási munkacsoport tagjai:

Az Oktatási munkacsoport programja:

“Az a célunk, hogy az IAB-oktatás egy olyan fogalommá váljon a magyar piacon, amely a minőséget és a gyakorlatban is hasznosítható tudást jelenti az iparág és az ‘utánpótlás’ számára. Általános cél, hogy olyan oktatási anyagok készüljenek, amelyek mindhárom területen (felsőoktatás, átképzés és továbbképzés) hasznosíthatóvá válnak és folyamatos tudásbázist biztosítanak” – mondja Bognár Vera.

Az IAB jelenleg még a felsőoktatási területet fedi le a legkevésbé, míg a Digitális Mesterkurzusnak (DMK) köszönhetően az átképzés és a továbbképzés területén már előrelépés történt a korábbiakhoz képest.

Miközben az Oktatási munkacsoport tervei között a DMK megtartása szerepel, új formátumok bevezetésében is gondolkodnak. Ilyenek lennének az ingyenes “kedvcsináló” webinarok, valamint a tematikus rendezvények. Szintén a tervek között szerepel, hogy az IAB exkluzív nemzetközi tudásanyagokat, speciális workshopokat tesz elérhetővé a tagság számára.

A Bognár Verával készült interjú a Digitalhungary.hu-n olvasható!