Új év, új elnökség, új szelek szárnyán

Megosztás

Az IAB Hungary 2016. január 14-én évértékelő taggyűlésén elfogadta az elnökség beszámolóját az elmúlt három éves ciklusról, és megválasztotta új tisztségviselőit.

Az IAB Hungary alapítása óta a szervezet élén álló Novák Péter nem indult újra az elnöki posztért. A gyűlésen jelen lévő ötven tagcég képviselői egyhangú szavazással Barnóth Zoltánt (GroupM) választották az IAB Hungary új elnökévé. Novák Péter az új elnökségben elnökségi tagként folytatja tevékenységét.

Zoltan_Barnoth

Az új IAB Hungary Elnökség

Az IAB Hungary elnökségében a médiaoldal négy reprezentánsa, Brindza Gábor (Madhouse), Kardos Gábor (Magyar Jeti), Novák Péter (Hasznaltauto.hu) és Ziegler Gábor (CEMP SH), kapott helyet. A médiaügynökséget három elnökségi tag képviseli: Ihász Ingrid (MEC), Nagy Tamás (PHD Hungary) és Turóczi András (Dentsu Aegis Network). A hirdető-szolgáltató szektorból Juhász Péter Tibor (Magyar Telekom) és Szutor Ferenc (Adverticum) kaptak bizalmat a tagságtól.

Novák Péter leköszönő elnök 2008-as alakulásától állt az IAB Hungary élén, azt megelőzően a  szervezet elődjének, a Magyar Reklámszövetség Internet Tagozatának alapító vezetője volt. Péter összefoglalójában kiemelte az elmúlt nyolc év fontosabb mérföldköveit, a digitális hirdetési szabványok és útmutatók megalkotását, a szakmai oktatási programok, elsősorban a Digitális Mesterkurzus megszervezését, az IAB Adex reklámköltési jelentések rendszeres publikálást és a szakmai fórumok (IAB Hirdetői Klub, IAB Médiaszekció, tematikus munkacsoportok) létrejöttét.

novák

Barnóth Zoltán megköszönte a tagok bizalmát, valamint a leköszönő tisztségviselők eddigi munkáját és az elért eredményeket. Elmondta, hogy szeretné megtartani az IAB Hungary lendületét, számítva az új elnökség és a tagság további aktív munkájára.

„Aktív nemzetközi kapcsolatok, tapasztalatcsere, többszintű oktatási rendszer, nyitott párbeszédek a reklámpiaci fejlesztések kapcsán, valamint a szolgáltatói szervezet erősítése a következő három év cselekvési programja. Új irányként szeretnénk még elősegíteni a szakma munkaerő utánpótlását és áramlását konkrét eszközökkel, szolgáltatásokkal. Az eddigi értékekre építve egy dinamikusabb, hatékonyabb és hasznosabb szervezetet vízionálunk.” – nyilatkozta az IAB Hungary új elnöke.

IAB Hungary Program 2016-2018

A három szakember, Barnóth Zoltán, Kardos Gábor és Ziegler Gábor, akik korábban hajlottak az elnökjelölti megmérettetésre, az egységes, hatékony fellépés és jövőbeli munka érdekében együtt készítették el a programjavaslatot a következő ciklusra. A kollektív vezetői szerepvállalás formalizálására a ‘trojka’ javaslata az elnöki poszt mellé két alelnöki pozíció létrehozása volt. Kardos_Ziegler

A program fő üzenete, hogy az IAB Hungary fejlesztése a szakértői szervezet felől egyre határozottabban szolgáltatói irányba történjen.

Szervezeti szempontból az új vezetőség szándéka, hogy az eddiginál sokkal aktívabb tagsági bevonódást érjen el, illetve az IAB Hungary ügyvezetője mellett a társadalmi munkában végzett szakmai szervezeti tevékenységet, munkaterheket és felelősséget hatékonyan ossza meg az elnök, az alelnökök, az elnökségi tagok és a munkacsoportok vezetői között.

Az új program a legfontosabb tevékenységi körök között első helyre az oktatást teszi. Emellett a nemzetközi kapcsolatok és tapasztalatcsere, a szakmai munkaerő-utánpótlás és a digitális reklámpiaci eszközök fejlesztése kerültek fókuszba. A program a szakmai munkacsoportok és fórumok minden eddiginél rendszeresebb és hatékonyabb működtetését előlegezi meg.

Sok sikert kívánunk az új elnöknek és tisztségviselőknek az elkövetkező három évben!